Sunday 31 October 2010

Fotografi Digital untuk kita semua. ^^

Assalamualaikum dan selamat sejahtera saya ucapkan. Selamat datang ke MASAF Blog, saya Yaacob dari Aix en Provence akan berkongsi sedikit sebanyak ilmu yang ader di dada tentang apa yang saya tahu dalam bidang fotografi yang saya dah ceburi semenjak menjejakkan kaki saya di bumi France ini pada 14 April lepas.

Jadi, untuk permulaan, saya akan sertakan silibus tentang fotografi (akan dikemaskinikan dari masa ke semasa).

ASAS FOTOGRAFI
  1. Exposure - Komponen-komponen exposure.
  2. Pengenalan kepada ISO dalam fotografi digital.
  3. Pengenalan kepada Shutter Speed  dalam fotografi digital.
  4. Pengenalan kepada Aperture  dalam fotografi digital.
FOTOGRAFI DIGITAL
  1. Pengenalan kepada White Balance dalam fotografi digital.
  2. Aperture dan Shutter Speed Priority Modes.
  3. Pengenalan kepada settings berbeza dalam fotografi digital. 
Tajuk-tajuk yang lain akan dikemaskinikan dari masa ke semasa. Nantikan tutorial saya yang pertama. InsyaAllah dalam masa yang terdekat.

Kalau ada soalan-soalan yang ingin ditujukan, silalah komen artikel ini. Terima Kasih

Senja di bandar Aix en Provence

No comments:

Post a Comment